Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Internetowa sprzedaż. 10 kluczy do stworzenia idealnej karty produktu.

Buyer persona to model Twojej grupy docelowej. Musisz określić, jakie są potrzeby Twoich odbiorców, aby pokryć je opisami. Zbadaj, jakiego języka używa Twój użytkownik, czy jest on nieformalny, świeży, czy może sztywny i techniczny. Dowiedz się również, jakie metody płatności preferują, jaki format prezentacji lubią i jakie są powody, dla których nie kupiliby u Ciebie. Ten drugi powie Ci, czego nie robić.

Copywriting.

Copywriting to technika pisania, w której używasz perswazji, aby sprzedać, nie za pomocą klasycznych wyrażeń marketera, ale w atrakcyjny sposób. Właściwym sposobem jest poznanie zalet swojego produktu i wzmocnienie ich za pomocą prostych, ale mocnych słów. Używaj czasowników akcji, takich jak: “kup”, “sprawdź”, “użyj”, “poszukaj”. Unikaj długich zdań i akapitów – zwięzłość jest twoim przyjacielem. Nie bój się szukać pomocy eksperta, jeśli nie widzisz dobrych rezultatów swoich opisów. Lepiej w to zainwestować, aby zwiększyć szanse na zakup.

Korzyści.

Podkreśl przede wszystkim, jakie są korzyści z zakupu Twojego produktu, powiedz konkretnie, co dostanie Twój użytkownik, to sprawi, że będzie chciał go kupić. Dobrą techniką jest zaproszenie ich do wyobrażenia sobie korzystania z produktu, będzie to tak jakby mieli go w rękach, jak w fizycznym sklepie.

Na przykład, jeśli sprzedajesz sweter z wełny, nie mów tylko tak, jakby to nie miało znaczenia. Zamiast tego powiedz coś w stylu: “Ten wełniany sweter zapewni ci ciepło w zimie, jednocześnie pokazując twój najlepszy styl”. W tym jednym zdaniu wymieniasz dwie korzyści dla jednej cechy.

Charakterystyka.

Charakterystyka powinna być dobrze określona, a w profilu powinieneś podać 2 rodzaje opisów: krótki i długi.

Krótki opis służy do opowiedzenia o najistotniejszych szczegółach Twojego produktu i tego, co przynosi on użytkownikowi. Może mieć długość 1 lub 2 akapitów. Użyj pogrubionej czcionki, aby podkreślić cechy charakterystyczne dla pozostałej części tekstu.

W długim opisie rozbij każdą cechę, być może w punktach lub w H2 lub H3, jak należy, więc użytkownik wie szczegółowo, co oferujesz. Jeśli to możliwe, możesz przedstawić dane naukowe, które pomogą Ci się wyróżnić.

Przejrzystość.

Szczerość jest Twoim najlepszym sprzymierzeńcem, aby skłonić użytkownika do zakupu, a co ważniejsze, do ponownego zakupu. Zachowaj przejrzystość dotyczących czasu dostawy, warunków korzystania z serwisu i dostępnych opcji płatności. Należy również używać prawdziwych nazw marek, podawać wymiary produktu oraz akcesoria dołączone do zakupu. Wszystkie te pozornie nieistotne szczegóły są tym, co zdefiniuje, czy jesteś godny zaufania, czy nie. Dodatkowo pamiętaj o przestrzeganiu lokalnych przepisów dotyczących wykorzystania danych bankowych i bezpieczeństwa transakcji, będzie to dobrze o Tobie świadczyć.

Treści multimedialne.

Oprócz zdjęć, filmy demonstracyjne i instruktażowe stały się standardem w niektórych niszach, takich jak elektronika, automatyka domowa i materiały eksploatacyjne. Wiedza o tym, czy Twoi użytkownicy preferują ten format, jest niezbędna, aby sprzedawać im. Jeśli nie jest to tak konieczne, możesz zaoferować go jako nowość, dzięki czemu użytkownicy znajdą na Twojej stronie coś innego, co sprawi, że będą Cię preferować.

CTA.

Call to Action (CTA) jest ważne, aby powiedzieć użytkownikowi, co chcesz, aby zrobił. Na przykład w przycisku kupna zamiast po prostu “Kup” lepiej umieścić “Kup teraz”. Kolejnym dobrym CTA, które powinieneś zamieścić jest ten dotyczący udostępniania na portalach społecznościowych, w ten sposób zachęcasz użytkowników do uczestnictwa. I to samo dotyczy komentarzy, zaproś swoich użytkowników do pozostawienia swoich wrażeń i daj im do tego opcje.

SEO.

Zoptymalizuj swoje treści, aby były oryginalne, bez duplikatów treści. Użyj najważniejszych słów kluczowych dla tytułów i adresów URL, a resztę tekstu uzupełnij o semantyczne słowa kluczowe, aby nadać kontekst. Wystrzegaj się nadmiernej optymalizacji tekstów, gdyż to również jest karane. Nie używaj zdjęć, które są zbyt duże lub zbyt ciężkie, a całą stronę dostosuj tak, aby była responsywna, czyli aby dobrze wyglądała na urządzeniach mobilnych.

Cross-selling.

Cross-selling to technika, w której oferujesz więcej niż jeden produkt na tej samej stronie. Może to być sugestia pokrewnego produktu lub akcesoriów, które go uzupełniają. Dzięki temu zyskujesz większą sprzedaż, niezależnie od tego, czy biorą obie, czy przynajmniej jedną z proponowanych przez Ciebie opcji.

Dowód społeczny.

Dodaj najlepsze recenzje i komentarze od użytkowników, którzy już kupili, to daje plusa potencjalnemu klientowi, bo widzi, że Twój produkt działa u innych. Szeroko stosowaną techniką są oceny gwiazdkowe i punktowe, sam je stosuj i dodawaj do swojego wpisu. Możesz je umieścić jako “mały boks” poniżej cech, jako uzupełnienie tej sekcji.

Podsumowanie. Strona produktu jest niewątpliwie ważnym zasobem dla Twojego biznesu internetowego. Jest to najbardziej bezpośredni sposób na pokazanie, jak wygodny jest Twój produkt dla użytkowników. Ale oczywiście musisz ją dobrze opracować, aby była przekonująca dla Twoich użytkowników i aby internetowa wyszukiwarka pozytywnie ją wyceniła dla Twojego pozycjonowania.